
sindicat.steiintersindical 23/02/2026 - 10:37:29 | ![]() ![]() |

L’STEI ha participat al Congrés de la Llengua Materna celebrat a Turquia
Hi ha assistit el secretari de Normalització Lingüística Carles Cabrera amb un col·lega de Galícia
L’STEI ha pres part del 3r Congrés de la Llengua Materna celebrat a la ciutat d’Ankara en el marc de la celebració del Dia internacional de la Llengua Materna que es commemora el 21 de febrer.
Hi ha assistit el secretari de Normalització Lingüística, Carles Cabrera, juntament amb Miguel Paz, company del Grup de Llengües de la Confederació Intersindical.
El representant de l’STEI participà en una taula redona amb el company del sindicat gallec STEG i un altre del basc ELA. Parlaren de la situació de la llengua galaicoportuguesa, així com de l’asturià, que encara no ha estat reconeguda com a llengua oficial.
Carles Cabrera esmentà la realitat de la llengua catalana arreu del domini lingüístic: l'Aragó, Catalunya, País Valencià i, sobretot, la situació de les Illes.
Segons el portaveu de l’STEI, el camí per a la supervivència del català hauria estat la seva consideració com a única llengua oficial durant la Transició política. Ara el país està abocat a tenir un Estat propi per poder sobreviure com a poble, amb més motiu davant l'onada de l’extrema dreta cada cop més amenaçant envers la nostra cultura i autonomia.
Una de les conclusions del Congrés de Turquia és que les llengües són part fonamental de la cultura i la identitat dels pobles del món. Com deia Edward Sapir, cada cop que en desapareix una s'elimina una manera de veure i entendre el món.


- Las asociaciones de CAEB firman un convenio para compartir proyectos regenerativos y de promoción del producto local
- VOX REGISTRA EN EL PARLAMENTO UNA PNL PARA QUE LOS ESPAÑOLES TENGAN PREFERENCIA EN AYUDAS SOCIALES, VIVIENDA Y SANIDAD
- VOX DENUNCIA QUE EL PP PARTICIPE EN EL ACTO DE LA IZQUIERDA PARA CELEBRAR 40 AÑOS DE DISCRIMINACIÓN LINGÜÍSTICA
- ANPE RECLAMA FINANCIACIÓN ESTATAL PARA APLICAR LA REDUCCIÓN DE RATIOS Y HORAS LECTIVAS
- Manacor acollirà la tercera edició de la Setmana de la Dansa a partir d'aquest dissabte dia 25 i fins el primer de maig, espectacles, tallers, projeccions i accions a peu de carrer
- Vuelve «Acampaesport estiu!» del Consell de Mallorca: un campus por el que pasarán más de 1.500 participantes
- Maria del Mar Bonet presenta “S’aigo no”el segon single avançament del nou disc “L’aigua n o cansa”
- El casco urbano de Son Carrió aumenta un 40% su capacidad de drenaje, gracias a las obras ejecutadas entre el Ayuntamiento de Sant Llorenç y el Consell de Mallorca, 161.000 euros
- Inca renova el reconeixement internacional com a Tree City of the World per tercer any consecutiu; Conferència "Gastronomia conscient: innovar sense perdre les arrels", amb el xef Pepe Rodríguez
- El Govern inicia en el cementerio de Son Servera la primera actuación de excavaciones en Mallorca del V Plan de Fosas, una ubicada en un parterre y otra en el área de los nichos











































