
premsaeuib 08/06/2026 - 12:23:32 | ![]() ![]() |
ESQUERRA UNIDA-PODEM DEFENSARÀ AL PLE DEL PARLAMENT UNA LLEI PER LLUITAR CONTRA L’ASSETJAMENT IMMOBILIARI
La proposició de Llei permetrà sancionar pràctiques abusives per expulsar persones de casa seva i impedir la discriminació a l’hora d’accedir a un habitatge. Palma, 8 de juny de 2026 — Esquerra Unida-Podem defensarà aquest dimarts al Ple del Parlament de les Illes Balears una Proposició de Llei contra l’assetjament immobiliari i la discriminació en l’accés a l’habitatge amb l’objectiu de dotar el Govern d’eines per protegir la ciutadania davant pràctiques abusives que avui massa vegades queden sense resposta.
La iniciativa modifica la Llei d’Habitatge de les Illes Balears per incorporar un règim sancionador específic que permeti perseguir conductes que, encara que poden provocar situacions molt greus per a les persones afectades, sovint acaben quedant impunes.
Amb aquesta reforma, conductes que avui sovint queden sense conseqüències podran ser investigades i sancionades per l’administració autonòmica. La proposta permetrà actuar davant situacions com les pressions perquè una persona abandoni el seu habitatge, els talls de subministraments, la degradació deliberada d’immobles o altres pràctiques d’intimidació i assetjament.
El diputat i coordinador d’Esquerra Unida, José María García, ha explicat que actualment existeixen situacions d’assetjament que no reben una resposta efectiva perquè la via penal només arriba als casos més greus.
“Avui hi ha pràctiques que fan la vida impossible a molta gent i que massa vegades queden sense conseqüències. Pressionar llogaters perquè abandonin ca seva, deixar degradar habitatges deliberadament, tallar subministraments o utilitzar mecanismes d’intimidació i pressió són realitats que existeixen i que necessiten una resposta clara de les institucions”.
La proposta segueix models que ja existeixen a Catalunya i al País Valencià, on s’han desenvolupat mecanismes administratius per donar resposta a situacions d’assetjament immobiliari que sovint queden fora de l’àmbit penal. La proposició de llei s’ha redactat prenent com a referència aquestes experiències i els treballs desenvolupats per la Càtedra d’Habitatge i Dret a la Ciutat de la Universitat de València sobre la necessitat de dotar les administracions públiques d’eines més àgils i eficaces per actuar davant aquestes pràctiques.
“A les Illes hem vist com s’han anat normalitzant situacions que fa uns anys ens haurien semblat inacceptables. Fins i tot han aparegut empreses que han convertit la pressió i la intimidació en un negoci. No podem permetre que expulsar persones de ca seva es converteixi en una estratègia de negoci”.
La proposta estableix sancions per conductes d’assetjament immobiliari i discriminació en l’accés a l’habitatge, reforça els serveis d’acompanyament a les persones afectades i incorpora mesures de reparació per protegir les víctimes.
García ha conclòs afirmant que el debat de dimarts també serà una qüestió de model social:
“L’habitatge és un dret, no una eina per fer negoci a qualsevol preu. I davant els abusos, les institucions no poden mirar cap a una altra banda”.


- El Consell de Mallorca colabora un año más con la emblemática Marxa des Güell a Lluc a Peu
- Roger Federer visita el nuevo Rafa Nadal Museum en Mallorca
- CCOO de les Illes Balears fa una crida a una participació massiva a la manifestació de diumenge per reclamar un canvi de model turístic
- El SOIB estrena un nuevo sistema de cita previa que permite a los usuarios pedir hora para el mismo día, haciendo que los trámites sean más rápidos y eficientes, nueva plataforma
- L'ASM se suma a la manifestació contra la massificació i acusa el colonialisme espanyol de portar Mallorca al col·lapse a través dels partits PP-PSOE-VOX-SUMAR
- El Consell de Mallorca y Ecovidrio lanzan la iniciativa «Net Green Hotels» para promover el reciclaje en cerca de 800 hoteles de la isla
- El GOB i Terraferida presenten la pancarta «Mallorca al límit» per a la manifestació d’aquest diumenge
- ABTECIR, la asociación de técnicos en climatización detecta un aumento del 30% en las ventas de equipos portátiles de refrigeración durante las olas de calor
- Hermanas de la Caridad: El Pleno municipal de Inca aprueba una declaración institucional en reconocimiento a la tarea educativa, social, asistencial y religiosa desarrollada por la comunidad desde finales del siglo XIX
- Deivão visita el Campus en la penúltima semana de actividad













































