
ib.ccoo.es 11/02/2026 - 15:15:39 | ![]() ![]() |
CCOO ES MOSTRA CRÍTIC AMB EL GOVERN DE LES ILLES BALEARS PEL FUNCIONAMENT DEL PACTE PER LA SOSTENIBILITAT
José Luis García, Secretari General de CCOO de les Illes Balears, s'ha mostrat molt crític amb el funcionament del pacte per la sostenibilitat, que s'ha reunit avui, ja que no compleix amb les expectatives que tenia el sindicat.
Pel sindicat, i tal com es va plantejar en un principi, el pacte hauria d'ésser un instrument eficaç pel un canvi de model econòmic vers la sostenibilitat social i mediambiental. Es tractava de definir objectius i proposar mesures, cosa que no s'ha fet. Ans al contrari, sols s'han presentat accions aïllades i amb manca connexió en el seu conjunt ,i sense cap imbricació en el marc d'una planificació, prèviament consensuada.
Com a mostra, entre altres, tenim la presentació per part de la Presidenta del Govern del sistema de monitorització de les platges, que fou presentat FITUR abans que al pacte.
El Secretari General de CCOO de les Illes Balears ha deixat palesa que no pensa jugar a avalar al Govern de les Illes Balears si no es dona un canvi rumb en les maneres de funcionari.
Pel que fa al que s'ha discutit avui, CCOO ja va deixar clar que un dels objectius principal de l’Impost pel Turisme Sostenible (ITS) havia d'esser el que es configuràs com un element desincentivador de l'arribada massiva de turistes el mesos de temporada alta, y per això proposà a la mesa del pacte un augment del mateix a 15 euros per persona i dia, així com mesures d’inspecció per evita el frau per la via del lloguer d'habitatges turístics.
Per acabar, des del sindicat s’aposta, tal com s’ha parlat a la reunió d'avui, que una part de ITS sigui recaptat pels Consell Insular a la fi d’adaptar-ho a la seva realitat.


- Las asociaciones de CAEB firman un convenio para compartir proyectos regenerativos y de promoción del producto local
- VOX REGISTRA EN EL PARLAMENTO UNA PNL PARA QUE LOS ESPAÑOLES TENGAN PREFERENCIA EN AYUDAS SOCIALES, VIVIENDA Y SANIDAD
- VOX DENUNCIA QUE EL PP PARTICIPE EN EL ACTO DE LA IZQUIERDA PARA CELEBRAR 40 AÑOS DE DISCRIMINACIÓN LINGÜÍSTICA
- ANPE RECLAMA FINANCIACIÓN ESTATAL PARA APLICAR LA REDUCCIÓN DE RATIOS Y HORAS LECTIVAS
- Manacor acollirà la tercera edició de la Setmana de la Dansa a partir d'aquest dissabte dia 25 i fins el primer de maig, espectacles, tallers, projeccions i accions a peu de carrer
- Vuelve «Acampaesport estiu!» del Consell de Mallorca: un campus por el que pasarán más de 1.500 participantes
- Maria del Mar Bonet presenta “S’aigo no”el segon single avançament del nou disc “L’aigua n o cansa”
- El casco urbano de Son Carrió aumenta un 40% su capacidad de drenaje, gracias a las obras ejecutadas entre el Ayuntamiento de Sant Llorenç y el Consell de Mallorca, 161.000 euros
- Inca renova el reconeixement internacional com a Tree City of the World per tercer any consecutiu; Conferència "Gastronomia conscient: innovar sense perdre les arrels", amb el xef Pepe Rodríguez
- El Govern inicia en el cementerio de Son Servera la primera actuación de excavaciones en Mallorca del V Plan de Fosas, una ubicada en un parterre y otra en el área de los nichos











































