
cpermallorca 29/04/2026 - 07:33:01 | ![]() ![]() |
Coalició PER MALLORCA reclama prioritzar els mallorquins en els ajuts del Consell
La formació votarà a favor de les ajudes per la guerra de l’Iran però critica la manca d’estratègia de PP i VOX
Coalició PER MALLORCA ha anunciat que votarà a favor dels ajuts impulsats pel Consell de Mallorca per pal·liar els efectes de la guerra de l’Iran, un paquet que forma part del pla de resposta econòmica davant l’impacte del conflicte a l’illa .
Tot i això, la formació ha reclamat que aquestes polítiques responguin a una estratègia clara basada en la sostenibilitat dels mallorquins com a poble i de l’economia de Mallorca, defensant que sempre s’ha de prioritzar els mallorquins.
El portaveu al Consell, Antoni Salas, ha assegurat que “els ajuts no són un premi per ser residents, però tampoc poden ser un regal per a qui encara no ha contribuït”, i ha afegit que “per recollir, primer s’ha de sembrar”. En aquest sentit, ha reclamat establir un mínim de 15 anys de residència en les principals línies d’ajuda o concessions. O al manco, donar prioritat als que puguin acreditar més anys de residència a Mallorca.
Coalició PER MALLORCA també aposta per reforçar ajudes al patrimoni, abaratir tràmits i ITV, donar suport als ajuntaments i als sectors econòmics, sempre amb coordinació amb el món local.
Finalment, Salas ha criticat que “no hi ha una estratègia ni un pla per a Mallorca” i ha advertit que “si el Consell actua com a teloner del Govern balear, mai serà el veritable govern dels mallorquins”.


- El Ayuntamiento de Sant Llorenç des Cardassar saca a licitación las obras para cambiar el agua potable por agua de mar en las duchas y lavapiés de las playas, por 155.546 €
- Anuncio del acuerdo del Pleno del Ayuntamiento de Manacor, de 13 de octubre de 2026, por el que se adoptan los acuerdos organizativos de la Corporación a raíz del cambio de Alcaldía
- Avícola Son Perot i Avícola Ballester emprendran accions legals, penals i civils davant la campanya de difamació i falsedats d'entitats animalistes. Acció contra Kike Gimeno per acusacions falses
- FIET 2026 convierte a Vilafranca en el epicentro de las artes escénicas infantiles y juveniles
- La Mancomunitat del Pla acull una delegació de viticultors de l’Alt Penedès per compartir experiències i conèixer de prop la viticultura mallorquina
- Carmen Planas seguirá en el Comité Ejecutivo de CEOE y como presidenta de la Comisión de RSE de la patronal nacional
- El Consell de Mallorca refuerza la formación especializada en protección a la infancia y apoyo a las familias
- L'Ajuntament inicia les obres de deu passos de vianants elevats al municipi. L’actuació té un pressupost de gairebé 300.000 € i contempla deu punts de Manacor, Porto Cristo i Cala Murada
- Nebrija Mallorca da voz a la salud mental junto a la Associació Estel de Llevant
- ConectaBalear, nuevo patrocinador principal del Club Bàsquet Manacor












































