
ib.ccoo.es 22/01/2026 - 12:52:29 | ![]() ![]() |
Balears no es pot permetre perdre recursos per tacticisme polític
La negociació del nou model de finançament és una oportunitat per tenir més recursos a les Illes. Les condicions de vida cada cop més precàries dels treballadors i treballadores balears s’agreuja amb les decisions que estan prenent amb la negativa d’aplicar la llei estatal d’habitatge, acceptar la condonació del deute i ara la negociació del sistema de finançament.
El rebuig de l’executiu balear a la proposta del model de finançament, que s’ha oficialitzat aquest cap de setmana, no ha de suposar un trencament de les negociacions entre el Govern d’Espanya i el de les Illes.
Per CCOO de les Illes Balears, el model proposat suposa un punt de partida en el qual hi ha un augment important de recursos per a la nostra comunitat autònoma que són molt necessaris per millorar els serveis i polítiques públiques, com ara són sanitat, educació, dependència... Tot i això, entenem necessari que les especificitats de l’arxipèlag quedin més ben reflectides en el nou model de finançament i que això fa necessari una negociació amb clara vocació d’arribar a un acord.
Les persones treballadores de les Illes Balears no ens podem permetre una negativa frontal a un sistema que d’entrada millora els nostres recursos disponibles. No es poden repetir situacions com les viscudes al passat, en les que hem vist com es rebutja la condonació del deute o es nega l’aplicació de la llei estatal d’habitatge per tal de sols fer oposició al Govern central.
Una terra rica, en la que els seus treballadors i treballadores són cada dia més pobres, no es pot permetre perdre capacitat econòmica per fer front als reptes que tenim per endavant: revertir els efectes negatius de la massificació i turistificació que patim; problemàtiques a les que hem de donar solució des del Pacte per a la Sostenibilitat Econòmica, Social i Ambiental .


- Inspeccionen la calefacció de diversos centres educatius de Manacor; I presenta a FITUR el projecte “Porto Cristo, la mar, la nostra cultura” per impulsar un turisme sostenible identitat marítima
- La segregació escolar és una barrera en la igualtat de les capacitats dels alumnes
- Un altre ocupació de l’espai públic, ara a s’Arenal Petit de Portocolom
- Balears no es pot permetre perdre recursos per tacticisme polític
- Nueva Junta Directiva del PP de Manacor: Juanan Copoví, Diego Gallego, Pere Miquel Caldentey, Mª Angela Sureda, Tomeu Nadal, Toni Febrer, Maties Alemany, J. Antonio Godoy, Marga Darder, Paco Cortés, etc
- Felanitx presenta a FITUR una nova marca basada en l’autenticitat, la sostenibilitat i la gestió intel·ligent del territori. El regidor de Turisme Toni Peña i la batlessa Catalina Soler present
- L’Ajuntament de Manacor explica els nous criteris d’interpretació urbanística i presenta el nou Gerent d'Urbanisme Pedro Puche al sector, s’han recollit els suggeriments i seran analitzats i consensuats
- El PP Balears señala que Fitur "constata el cambio de tendencia conseguido con la estrategia de contención turística del Govern de Prohens"
- Joan Serra a FITUR: “La millor promoció per a la nostra terra és garantir que sigui una illa vibrant i habitable”
- No habiéndose presentado alegaciones a la aprobación inicial del Presupuesto General del Ayuntamiento de Manacor se eleva a firme con todos los apartados la cantidad de 57.684.144 euros














































